Cuti-cuti buat kerja sendiri dan diamkan diri.


Setiap kali start kelas mesti orang akan cakap ‘sombong la anis ni. Cuti tak tegur orang langsung. Belagak.’ Ada aku kisah? Ye, aku kisah sebab hampa tak tanya dulu pedia aku buat time cuti. Kalo hampa tanya kan takdak la jadi salah faham. Ye tak. Mesti nak tau kan pe aku buat so kita takdak salah faham dah kan. Kankan. Time cuti panjang la aku nak menghabiskan masa dengan diri aku dan kerja-kerja yang aku suka buat yang aku tak sempat nak buat time aku buzy. Panjang penjelasannya ye. Bukan ja time cuti panjang, weekend pun sama ye. Amenda la yang ko nak buat sangat tuh sampai orang cop engkau sombong ngan belagak? Nak tau? Haa..

Tido sepuas hati sampai kena bleter tak reti-reti bangun.

 Tengok tivi pukul 3-4 pagi. Tu sebab bagi no.1

Main game. Game. Game. Dan game sebab opah aku tengok cita indon non stop sampai nak tengok cerita len pun terpaksa berat hati tuka kerana dia. Nape xtegas je kata nak tengok cerita ko tu. Ntah. Aku pun taktau. Sebab aku bek kot. Tu sebab untuk no.2

 Jadi dreba adik-adik pi skolah. Hujan ka tak hujan ka alasan hujan. So, kena hantar sebelum betul-betul hujan.

Jadi dreba mak cik tuk pi sana sini sebab dia fobia bawa keta dalam keadaan tertentu. Untuk mengelakkan keadaan tertentu berlaku, aku yang kena bawa kereta tu.

Surf tenet. Bila aku start bukak lappy, start online tak kira masa dan ketika, aku tak boleh berhenti. Seriously. Termasuk minggu exam. Tak caya tanya roomate. Betoii. Dan kadang-kadang kan.. Eh, dah malam. Laa. Cepatnya. Mau tak cepat dah engkau tu online tak sedar diri tak reti-reti nak berenti.

Apa yang ngko surf sampai tak sedar dah malam? Apa lagi, facebook laa 24jam. Kan semua orang layan fb sekarang. Ok tipu. Aku buka je tab fb tapi melencong kot len. Bukak youtube cari cemana nak edit gamba, video, blaja itu ini. Kekadang rasa macam nak tukar kos g IT daripada kos Environment. Haishh. Blogging pun best sebab banyak info and ilmu boleh dapat. Buka nuffnang dengan exitednya sebab hajat nak dapat chek. Tapi still RM2.50. Tengok movie online dan macam-macam lagi la bila surf nih.

Cukup la 7 sebab je. Cakap banyak pun bukan hampa larat baca. Tapi padat tau untuk sari suntuk. Tak tipuu. Ce try buat suma tu sari. ^_^

2 ulasan:

bibirmerah berkata...

Sy yg ke 1000!!!

pOlkadOnut berkata...

hehee. btl laa. maceh jd visitor sy yg ke 1000! tnggu adiah ye? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...