I'm addict to Domo-kun !

Since aku balik rumah tak habis-habis Opah cakap nak jenguk kakak dia sakit. Aku pun dah tak tau nak cakap apa dah. nak drive, kat Perak nun. Aku mana tau jalan. Memang tiap-tiap tahun balik sana tapi tak pernah nak menghapai jalan sebab naik-naik je makan. Dah makan banyak tu for sure la ngantuk and tido. Benti kat RnR, makan. naik keta, tido. So, cemana la nak tau jalan. Tambah-tambah lagi bila lalu jalan kampung, bengkang-bengkok. sure la tido daripada muntah-muntah, pening-pening. Eww no no no.

Besoknya Opah suruh aku g beli tiket balik Perak. Ok. Pagi-pagi terus pegi and alhamdulillah ada tiket tapi kena naik dekat Shahab Perdana Which is terminal bas dekat Alor Setar. And I'm smiling right now because dapat la jejalan and shoping kat sana. Yeeehaww! Ngee. Oh yaa. Time beli tiket tu, aku cakap kat pak cik tu kata nak beli tiket orang tua sebab tu yang Opah pesan so boleh dapat diskaun. Tak kan la aku nak cakap benda lain. Kang cakap dewasa, tak dapat diskaun lak. Kakak sebelah cakap 'tiket dewasa la dik, bukan orang tua' and gelak sinis kononnya tegur aku sebab aku cakap macam kurang ajaq sikit. Eh hello, I memang mean orang tua ok, 70 years old and above. Pak cih tu tanya la umo berapa. Then aku cakap 'ha'a, tiket orang tua, umo 70 lebih. Kang cakap dewasa tak dapat diskaun pulak'.  Kak tu terus diam dan tak potpet dah. Am I kurang ajar cakap 'orang tua' instead of 'dewasa'?

Ajak adik-adik sorang pun tak mau pi. Ingat nak pegi sorang laa. Tapi Opah suh cari teman. Then pujuk-pujuk Anas, my younger brother dia pun mau ikut. YAY! So, lepas bus Opah baru je gerak :

Anas : Yay! Jom kita pi jalan-jalan.
Aku : (eh budak nih, tak sedih ke opah pi) Ok jum. Kita pi Teco nak?
Anas : Nak. Nak. Jauh tak Tesco tu?
Aku : Tak jauh pun. Nak beli apa ek?
Anas : Tak pe laa. Kita jalan-jalan la dulu.

Sampai Tesco :
Anas : Waaah. Ada parking atas laa. Saya tak tau pun. Macam mana awak tau ada parking kat atas?
Aku : Haa. Hebat tak saya? (padahal dah brapa kali dah lalu dpn lorong tu sebab parking takda) Ok, kita nak jalan-jalan mana dulu?
Anas : Kita jalan la kat bawah dulu. Pastu baru naik atas. Tengok-tengok dulu. Na?? Waahh. Cantiknya tempat ni. Patut la ramai orang mai sini.(sian dia ye lama tak mai tesco. Huhuu)
Aku : Ok. Kak Ngah nak beli baju laa. Jum tengok baju dulu.
Anas : Ok.

Dah lama belek baju tetiba dia kuar, aku panggil dia xmau masuk and muka dia semacam. I know why. Dia malu. Hahaa. Malu sebab semua orang perempuan dekat situ and dia sorang lelaki. Ni la susah bawak dia jalan sebab tak mau masuk tempat perempuan especially toilet. Teringat time holiday haritu dia nak toilet laki gak. Gila! Tak kan aku nak masuk toilet laki. Nasib baik abah ada, so abah la bawak dia. Haishh. Aku tak boleh bayang kalo aku je dengan dia time tu. Not only girl in the world tapi only girl in the GENTS! Giloss!

Actually nak beli baju tapi memikirkan duit yang serba kekurangan so tak jadi beli even cardigan aku dah lesap ntah mana hilang tak berganti gak. Nanti jumpa kott. Membazir la beli baru. Tetiba berjimat cermat. Hahaa.

Aku : Anas, Jum naik atas.
Anas : Nanti dulu. Kita jalan-jalan dulu kat sini. Haa. tegok jam dulu ke.

Mula-mula aku tolak tawaran dia. tapi terpandang satu jam tu cantik terus kata ok and tiba-tiba je laju menghala booth tu. Hehee. Naik je atas trus ternampak Domo-kun! Oh tidak. Semua comel-comel! Suka! Nak beli yang original tapi tak mampu so beli yang mampu je. Huhuu. So today I bought swatch, Domo soft plushie, and Domo pillow sebab Anas nak gak.

Penat bejalan Anas ajak balik and kami beli wafer and air milo. Air dia bole tahan laa. Yang tak puas hati wafer dia. Tak sedap langsung. Sikit je cream dia buh. harga mahal tak patut. Nyesal tak tengok dulu brand apa. Aneka lagi sedap. Cekelat penuh dalam wafer tu. harga pun murah tak macam wafer aku beli tu berganda harga kott. Hampehh!

adik-adik aku cakap tak lawa, yeke?

natural face. gila comey. hahaa.

Domo pillow + Domo softie + swatch.
Domo pun suka jam I. ^_^

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...