Temperature naik ?

Saya tau bawa kereta je. Yang lain-lain hal kereta kaum lelaki yang uruskan. Haa. Ni la masalah perempuan ye. Termasuklah saya. Ngee. Saya memang tau bawak je suma pe pasal keta saya tak tau kecuali minyak abis, cari stesen minyak yang terdekat, chek duit, kuarkan duit and isi minyak byself or orang tolong isikan. Itulah saya. Teruk kan? Ish. Ish. Ish.

Saya dah kena belajar kenal and tau semua pasal kereta sebab tak lama lagi kena berdiri di atas kaki sendiri aka berdikari because soon my family will far far and far away from me. Tapi sebenarnya sekarang pun dah kena start berdikari dah sebab dah duduk luar negeri. Luar negeri je. Bersebelahan lak tu. Haishh. Dekat benor. Tak terasa balik kampung pun.

Semalam time tunggu opah shopping ada la dekat setengah jam kot berpanasan dalam kereta tu. Air-cond dia buat hal laa. Geram aku. Dah la tempat panas, air-cond tak berfungsi, makin panas la den nih. Geram. Selalu sekejap je ni tak lama gilaa. Nasib baik la time duduk Perlis tak jadi, bila balik Jitra je jadi. And nasib baik laa abah ada. Ngada-ngada betul kembara nih. Penampo kang aku gak yang rasa sakitnya. Haishh.

Then tadi bawak dia pi workshop, orang kedai tu kata air kering. Dia chek tengok-tengok memang kering sangat-sangat lah kering. Abah tengok aku n marah sebab tak chek dulu. What? I mana la tau. I tau bawa je. Hehee. Abah pi cita kat orang tu kata aku penah 'letupkan' kereta kancil which is used to be mine but now owned by brother. Aku tak terasa pun nak tengok temperature. Nasib baik tak 'meletup' gak. Kalo tak sian abah abiskan beribu sebab aku yang pandai and pro bab jahanamkan kereta. Ngee.

Mula-mula aku ingatkan gas yang kurang. Tapi orang tu cakap gas ok ag. Nasib baik tak wat pala tau kat kedai tu tadi. Mau malu kott. Hehee. Dah tu dia suruh pi chek kot kot ada leaking. Bawak pi kedai satu lagi, kedai nih memang dah salu pi dah. Tinggal lah kau di dana wahai kembaraku. Hope tak lama sebab aku nak balik hostel arini gak! Waa. Tak study ag. Keja tidoq ja. Padan muka aku. Wuu~

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...